niedziela, 28 września 2014

Wewnątrz i z zewnątrz.

Jesteśmy istotami myślącymi dlatego lubimy zadawać wiele pytań, dociekać, rozwiązywać zagadki. Nie zawsze nasze rozmyślania są zrozumiałe i łatwe do rozwikłania. Jednym z pytań, z którym spotykam się dość często jest


Oczywiście jak to w życiu bywa - ilu ludzi tyle odpowiedzi. Każdy posiada inną definicję piękna, więc miejsca, w których je odkrywamy będą tak zróżnicowane, że po zapytaniu ludzi z całego świata moglibyśmy zasypać miniaturowymi punkcikami całą mapę, książki o sztuce, muzyczne listy przebojów i wiele innych zbiorowisk prawdziwej sztuki.
Przygotowując się do tego wpisu odnalazłam dwie ciekawe wypowiedzi zamieszczone na ask.fm .


Osobiście uważam, że to bardzo ogólna wypowiedź, ale dosadnie ukazująca to co w świecie najbardziej ceni sobie autor wypowiedzi. Uwielbiam osoby, które doceniają piękno w naturze. Jakże niewiele jest teraz wrażliwych osób...

Kolejna odpowiedź, którą znalazłam bardzo mocno poruszyła moje serce. Może i na Was tak ona zadziała?


Czytając tę wypowiedź można zauważyć, że płynie prosto z głębi ludzkiej duszy. Kiedy sklejam ze sobą kompozycyjnie ustawione rzędy liter, które wpisał autor wyobrażam sobie najpiękniejsze zakątki świata, miłość, przyjaźń, zwierzęta, deszcz i słońce, wiatr i ciszę. To takie piękne uczucie zagłębiać się w czyjeś myśli, które tak bardzo są dla nas dostępne.

To może teraz moja kolej? Może ja powinnam przedstawić swoją wizję piękna? 

Uwielbiam przechadzać się nad falami wód, których dźwięk uspokaja, a szum wiatru tworzy nieznane mi melodie. W takich momentach popadam w melancholię, oczyszczam duszę i umysł. Jedyne co może mi w tym przeszkodzić to szczekanie. Szczekanie mojego psiego przyjaciela, którego serce jest czyste jak łza, jak kwiat po porannej rosie. Nasza miłość też jest pięknem, tym niewidocznym dla oczu, a namacalnym dla uczuć.

Zdjęcie autorskie.

Kolejnym cudownym dziełem są utwory muzyczne, wiersze. To tak realne i wszechobecne wartości, a ludzie wciąż ich nie zauważają? 
"Po co czytać?"
"Po co zagłębiać się w tekst?"
"Nie lepiej posłuchać czegoś lekko wpadającego w ucho? Nie ważne, że śpiewają o dziwkach, alkoholu i używkach!"
No właśnie! Do czego nam to? A do tego, aby wyszlifować ukryty diament, który istnieje w każdym z nas. Dzięki temu będziemy szanować drugiego człowieka, myśleć duszą, nie będziemy egoistami, zauważymy piękno, które jest jedyne i niepowtarzalne. 
Dziś podzielę się z Wami muzyką, jedyną i niepowtarzalną. To tylko dwie perełki wyciągnięte z całego spisu ideałów.

John Lenon - imagine



Wyobraź sobie, że nie ma nieba,
To łatwe, jeśli się postarasz.
Pod nami nie ma piekła
Nad nami tylko przestrzeń
Wyobraź sobie, że wszyscy ludzie
Żyją dla dzisiejszego dnia

Wyobraź sobie, że nie ma państw
To nie jest trudne
Nic ma dla kogo zabijać ani umierać,
Nie ma też żadnej religii
Wyobraź sobie ze wszyscy ludzie
Żyją w pokoju

Możesz mnie nazwać marzycielem
Ale nie jestem jedyny
Mam nadzieje, że któregoś dnia dołączysz się do nas
A świat będzie żył w jedności

Wyobraź sobie, że nie ma własności,
Zastanawiam się, czy potrafisz.
Nie ma chciwości ani głodu
A wszyscy są sobie braćmi

Wyobraź sobie, że wszyscy ludzie
Dzielą ze sobą świat.
Możesz mnie nazwać marzycielem
Ale nie jestem jedyny
Mam nadzieje że któregoś dnia dołączysz się do nas

A świat będzie żył w jedności.


Kate Bush - Wuthering Heights



Gdzieś na kuszących, wietrznych wrzosowiskach
Potoczylibyśmy się w zieleń
Miałeś, jak ja, zazdrosne usposobienie
Zbyt gorący, zbyt zachłanny
Jak mogłeś mnie porzucić
Kiedy chciałam cię posiadać
Nienawidziłam cię, ale też kochałam

Nocą złe sny
Mówiłeś, że przegram tę bitwę
Zostawię za sobą swoje wichrowe, wichrowe
Wichrowe wzgórza

Heathcliffie, to ja, twoja Cathy, wróciłam do domu, 
tak mi zimno wpuść mnie przez okno
Heathcliffie, to ja, twoja Cathy, wróciłam do domu, 
tak mi zimno wpuść mnie przez okno

Och, jest tak ciemno, jest tak samotnie
Po tamtej drugiej stronie 
Więdnę, pojęłam, że przeznaczenie
Nie ma sensu bez ciebie
Wracam, kochany, okrutny Heathcliffie, 
mój jedyny śnie, Mój jedyny panie

Zbyt długo błądziłam w nocy
Wracam do niego, aby wszystko naprawić
Wracam do domu, na moje wichrowe, wichrowe
Wichrowe wzgórza

Heathcliffie, to ja, twoja Cathy, wróciłam do domu, 
tak mi zimno wpuść mnie przez okno
Heathcliffie, to ja, twoja Cathy, wróciłam do domu, 
tak mi zimno wpuść mnie przez okno

Och, pozwól mi zdobyć
Pozwól mi zagarnąć swoją duszę
Och, pozwól mi zdobyć
Pozwól mi zagarnąć swoją duszę
Wiesz, że to ja, Cathy

Heathcliffie, to ja, twoja Cathy, wróciłam do domu, 
tak mi zimno wpuść mnie przez okno
Heathcliffie, to ja, twoja Cathy, wróciłam do domu, 
tak mi zimno wpuść mnie przez okno
Heathcliffie, to ja, twoja Cathy, wróciłam do domu, 
tak mi zimno.


Teledysk totalnie mnie oczarował.


źródło: google

No i jeszcze jeden cud natury... Człowiek! Tak, ludzie też są piękni. W każdym z nas można odnaleźć coś niepowtarzalnego, coś co czyni nas wyjątkowymi. Nie ma dwóch tych samych spojrzeń, tych samych włosów, tej samej sylwetki, tej samej osobowości. A może to właśnie moment, aby uświadomić sobie, że jesteśmy pięknem, a nie ideałem!
"Bo Ty jesteś Bogiem, uświadom to sobie!"


źródło: google


zdjęcie autorskie

Aa! Zapomniałabym! Tatuaże są piękne!
Dlaczego?
Dlatego, że są sztuką. Niepowtarzalnymi dziełami, które zdobią ludzkie ciało. Najważniejsze jest to, aby tatuaż miał znaczenie - nie dla kogoś z zewnątrz, a dla osoby, która go posiada.


I uczucia! Najwspanialsze!
Cudownym darem jakim Bóg obdarzył człowieka jest umiejętność odczuwania emocji, kochania, uwielbienia. Czy nie można nazwać tego sztuką?

źródło: tumblr

A co dla Was jest pięknem? Co Was oczarowuje? 

1 komentarz:

  1. Kocham piosenkę Imagine i właśnie słucham jej w tym momencie :)

    polinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń