sobota, 4 października 2014

Co mi w duszy gra?

"Przez muzykę można zmienić system wartości swoich słuchaczy i w końcu wykraść ich rodzicom" ~ David Crosby

Cześć! Dzisiejszy post będzie poświęcony - jak już się zapewne domyśliliście - muzyką. Nie, nie będę opisywała jej definicji, interpretowała słów, naprowadzała Was na to czego powinniście słuchać, bo rzecz jasna - każdemu coś innego ryje banię. W takim razie co się tu będzie znajdowało? Linki i krótkie fragmentu tekstu utworu. (Jeżeli będzie anglojęzyczny to wstawię tłumaczenie) 
Uprzedzam, że nie będą tu same nowości, same hity, jeden gatunek muzyczny. 
Muzyka jest zbyt piękna żeby się ograniczać!
Miłego słuchania!

Grzegorz Hyży & TABB - Na chwilę
"Chciałbym się znaleźć tam, 
gdzie w ciszy wstaje dzień
Chciałbym na plecach znów 
znajomy poczuć dreszcz"


Sia - chandelier
"Będę się huśtać na żyrandolu,
Na żyrandolu,
Będę żyć, jakby jutra miało nie być,
Jakby jutra miało nie być,
Będę latać, jak ptak przez noc,
Czuć zasychające łzy na twarzy,
Będę się huśtać na żyrandolu,
Na żyrandolu"


Lales - czego chcę od życia?
"Po prostu odeszłaś, Mnie tam nie było. 

Przez Twoją śmierć, wiele rzeczy się zmieniło.
Kocham Cię, to dla Ciebie, chcę być lepsza. 

Została mi muzyka, to co czuję jest w tych wersach."



Lales - Otwórz oczy
"Zdaję sobie sprawę, że życie mi ucieka.
Staram się doceniać każdego człowieka.
Nie wiesz, co jest pięć, to skumaj ten temat.
Życie to nie bajka, masz dużo do stracenia."


Dżem - whisky
"Whisky moja żono, jednak Tyś najlepszą z dam
Już mnie nie opuścisz, nie, nie będę sam
Mówią whisky to nie wszystko, można bez niej żyć
Lecz nie wiedzą o tym,
Że najgorzej w życiu to,
To samotnym być, to samotnym być"


Myslovitz - długość dźwięku samotności
"Wiesz, lubię wieczory 
Lubię się schować na jakiś czas 
I jakoś tak, nienaturalnie 
Trochę przesadnie, pobyć sam 
Wejść na drzewo i patrzeć w niebo 
Tak zwyczajnie, tylko że 
Tutaj też wiem kolejny raz 
Nie mam szans być kim chcę "


Happysad - zanim pójdę
"Miłość to nie pluszowy miś ani kwiaty. 
To też nie diabeł rogaty. 
Ani miłość kiedy jedno płacze 
a drugie po nim skacze. 
Miłość to żaden film w żadnym kinie 
ani róże ani całusy małe, duże. 
Ale miłość - kiedy jedno spada w dół, 
drugie ciągnie je ku górze..."


Fun Factory - I wanna be with U
"Chcę być z Tobą, ponieważ ma miłość jest prawdziwa.
Jest tyle rzeczy, które chciałbym/chciałabym zrobić
Chcę być z Tobą każdego dnia i nocy."


Gosia Andrzejewicz - Siła marzeń
"Pokaż na co Cię stać, ile sam jesteś wart
Możesz osiągnąć to, o czym od zawsze marzysz
Przecież nie jesteś sam, w bliskich oparcie masz
Jeszcze tyle dobrego w życiu się zdarzy
Gdy dotyka Cię zło, z żalem idziesz na dno
Uwierz w siebie, a przyjdzie lepszy czas"


Gosia Andrzejewicz - zło
"Ile łez już tam wylanych
Ile rodzin załamanych tak
Ile dzieci nieszczęśliwych
Kto jest temu winien kto
Ile nocy nie przespanych 
Ile marzeń nie spełnionych tam
Ile osób nieszczęśliwych 
Kto jest temu winien kto?"


Abba - mamma mia
"O rany, jak ja za tobą tęskniłam
Tak, miałam złamane serce
Smutna od dnia gdy się rozstaliśmy
Dlaczego, dlaczego pozwoliłam ci odejść?"


Linkin Park - numb
"Stałem się taki obojętny.
Nie czuję twojego wsparcia.
Jestem już zmęczony.
Dużo bardziej świadomy.
Staję się tym.
Wszystko, czego chcę, 
to być bardziej sobą,
a mniej tobą."

Cudowny teledysk <3

Turbo - jaki był ten dzień?
"Jaki był ten dzień, co darował, co wziął
Czy mnie wyniósł pod niebo, czy rzucił na dno
Jaki był ten dzień, czy coś zmienił, czy nie
Czy był tylko nadzieją na dobre i złe?"


Lady Gaga - Born This Way
"Nie ważne gej, hetero czy bi,
lesbijskie, transseksualne życie,
jestem na właściwej drodze, kotku:
urodziłam się by przetrwać.
Nie ważne czarny, biały czy beżowy,
Latynoski lub orientalny.
Jestem na właściwej drodze kotku:
Urodziłam się, by być dzielną."


Sylwia Grzeszczak - małe rzeczy
"Cieszmy się z małych rzeczy, bo
wzór na szczęście w nich
zapisany jest."


KaeN - nasza wina
"Panie, proszę Cię dlaczego gorzej jest,
Panie, nie zniosę, że dzieci dopada głód,
oto Ziemia roni łzę, to Ziemia broni się,
nadzieja goni mnie, do śmieci wpada płód,
to nie radości łzy, to bezsilności krzyk,
bo bez litości my niszczymy siebie sami,
mijają kolejne dni, to beznadziejne sny,
rodzi się we mnie wstyd, burzymy mury, tamy,
gdzie się podziali ludzie co pracowali w trudzie,
co budowali w brudzie, bohaterowie czasów"



Podsyłajcie swoje propozycje w komentarzach! :)


11 komentarzy:

  1. Przepiękne mają słowa te piosenki i przesłanie ;)
    Znam niektóre!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne piosenki idę słuchać :3

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam połowę z tych piosenek <3

    http://gabrielasiwiec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię słuchać muzyki.
    Świetne piosenki.
    Pierwsza jest fajna.

    Mój blog kliiiik

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Gosię Andrzejewicz i Sia :3

    polgia.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie rzecz biorąc to ja Gosię słuchałam najbardziej w okresie gimnazjalnym, ale piosenka, którą wstawiłam przypomina mi pewne czasy, więc dlatego się tu pojawiła :)

      Usuń
  6. Tekst "Born This Way" Lady Gagi miażdży :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sie (tak to się odmienia?) bardzo lubię słuchać :)
    Fajny pomysł na post!
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2014/10/september-instagram-mix.html
    Zapraszam na nowy post! Wrześniowy mix zdjęć z mojego Instagrama!
    Każdy komentarz i obserwacja motywują do dalszego pisania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja najbardziej lubie z tych wszystkich słuchać KaeN'a :)
    Masz bardzo imponujący gust muzyczny ;)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://juulia-juliaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń